25 Şubat 2011 Cuma

ıspanaklı kek


malzemeler

*5 yumurta
*5 fincan şeker(benim gibi karıştırmayın kahve fincanı olcek:) ilk yaptığımda nescafe fincanıyla yapmış mahvetmiştim keki)
*5 fincan un (aynı fincanla devan ediyoruz)
*1 çay bardağı ıspanak püresi
*2 paket kabatma tozu(benim keklerim pek kabarmaz keki güzel olanlar 1 paket kullanabilir)
*yarım fincan yağ

üzeri için
*1 paket krem şanti
*1 su bardağı süt


ben bu keki ilk evlendiğimde bir hevesle yapmış deyim yerindeyse elime yüzüme bulaştırmış keki mahvetmiştim ve bir daha bu keki hiç yapmak istememiştim ama dün akşam gelen misafirlerim için tekrar denedim ve ta taaaaaaa karşınızda güzel kekcik

yapılışına gelince ilk olarak 5-6 adet ıspanağımızı güzelce yıkayıp haşlıyoruz süzüp onu püre yapıp sırasını bekletiyoruz bu arada 5 yumurtamızı güzelce çırpıyoruz sonra şekeri ekleyip çırpmaya devam ediyoruz sonra yağımızı ve sırası gelen ıspanak püremizi ekliyoruz arkasından un ve kabartma tozunu eleyerek ekliyoruz yağlanmış borcamımıza döküp önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyoruz.diğer bir tarfta da 1 su bardağı sütle şantimizi çırpıp dolapta bekletiyoruz pişen kekimizi biraz bekletip soğumasını sağlıyoruz kenarından yarım dilim kesip rondada çekiyoruz bunu üzeri için kullanıcaz,soğuyan kekimize şantimizi sürüp çekilmiş kekimizide üzerine serpince böyle şirin bir kek çıkıyor ortaya...

afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Çok lezzetli bir kek oluyor ve sunumda sanki fıstık kaplı gibi duruyor.Eline sağlık.Tekrar hatırlamış oldum sayende keki.

    YanıtlaSil
  2. gayet ciddiyim26 Şubat 2011 22:26

    afiyet olsun keşke mümkün olsa da blog misafirlerime burdan birer dilim ikram etsem:) ama olmuyor işte

    YanıtlaSil
  3. Ben yemiş kadar oldum.Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. gayet ciddiyim28 Şubat 2011 11:26

    :) bal şeker kaymak ve bilimum tstlı şeyler olsun canım

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için önemlidir, lütfen yorum yapmadan geçmeyin