25 Ocak 2013 Cuma

kalıp nasıl çıkarılır?

bu konu

 çok dertli olduğum ve dikiş esnasında beni neredeyse çileden çıkaran tek konudur bilenler lütfen yardım etsin....çünkü çoğu zaman işin içinden çıkamıyorum..

allaha şükürler olsun ki düz dikiş işini iyi kötü yapabiliyorum,ama ne zaman ki kendime bişeyler dikiyim diye heveslensem hep yarım kalıyor...

bir kursa gitmemenin ,dikiş hakkında çok fazla şey bilmemenin kötü tarafları...

kalıp nasıl çıkar bilmiyorum kendime uygun belli başlı hatları olan bir kalıp çıkarsam elimin altında bulunsa diye defalarca girişimlerde bulundum ama sonuç başarısız...

belki konuya hakim olamadığım için ince detayları kaçırıyorum bilemiyorum ama bir örnek verecek olursam

buyrun aşağıda resimlerle inceleyelim...

kendi başıma,kendi ölçülerimde bir

kalıp çıkarmayı bilmediğim için burda dergisi almaya başladım...belki faydası dokunur diye....

elimdeki burda dergisinin  eylül sayısı...

bu arada ben genellikle xs giyiyorum

burda dergisinden çıkaracağım kalıpta 36 bedendi...



ben bu aşağıdaki resimdeki modeli kendimce dikmek istedim....

daha doğrusu çok fazla dety olmadığı için bir kalıp çıkarıyım bu benim temel parçam olsun ,el altında bulunsun gibi bir saçma düşüncem vardı ne yazıkki olmadı...


kalıbı paftasından çıkardım 1 parça ön....1 parça arka ve kol olmak üzere...hatta omuzundaki detay parçası vardı onu ön kısımla birleştirmeyi becerdim...


modelimiz bu parçalar

123 A yada B benim için farkmez maksat işim görülsün:)


bu elbise annemin dolabından,,, zatalimiz istanbuldan almış ama görseniz nasıl güzel bir kumaş efil efil....


tabi elinden yazın gittiğimde ben kapmıştım daraltır giyerim diye ve bu parça üzerinde denemek istedim...


kalıbımı koydum parçamı kestim kenarlarını diktim denemek için bir giydim....

rabbim ne göreyim...koltuk altı neredeyse sırtımın ortasında o kadar aşağıydaki tekrar dikmek zorunda kaldım...

benim şikayetim yada anlatmak istediğim şu ki:beden de sorun olmayan ve ve üzerime tam oturan kalıbın koltuk altının neden bu kadar derin,aşağıda olması...

bedende hiç bir şikayetim yokken neden bu kadar geniş bir kol oyuntusu yapıldığını anlamadım...

burda dergisi kalıplarının hepsini farklı kumaşlara göre verildiğini biliyordum ama bu detaya anlam veremedim...



resim de de görüldüğü gibi neredeyse 6-7 cm lik bir fazlalık var..omuz çok yukarıda


farklı bir kıyafetimin üstüne koyup katlayınca bu kadar bir pay oluyor....

dediğim gibi bu işte çok usta değilim olmamış bu hadi tekrar yapıyım gibi bir lükse sahip değilim...

buraya kadar gelip burdan sonrasında tıkanmak zoruma gidiyor vallaa...

tamam usta değilim bazı şeyleri taaa en başından kafaya koymuştum deneye yanıla olacak,herşey bir anda olmıcak diye ama her parçayı kaldırıp çöpe atacağım hiç aklımda yoktu...

eşim dün mardinden gelirken bana bu sayıyı almış...



ben bu iki parçayı beğendim


bu güzel yakasız ceket ve etek...


şimdi otur kara kara düşün bakalım hülya kalıp nasıl çıkar hadi kalıbı çıkardın bu parçalar büyükmü küçükmü diye...

hayır arkadaşım bazen kendi kendime tamam diyorum bunu sonra dikerim bu kalsın bunu daha sonra yaparım...

biraz daha öğreneyim...

ama ne zaman....

 yapmadanda öğrenilmiyorki....

sorunumu tam olarak anlayan ve bana yardımcı olmak isteyen sevgili blogger arkadaşlarım hadi bakalım bir köşesinden yardım edin....

ve benim gibi burda dergisi kalıplarından şikayeti olan arkadaşlarım varmı?


instagramdayım

16 yorum:

  1. bloğumda kalıp nasıl çıkarılır anlattım ben naçizane

    görütülü olarak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım arkadaşım bloguna geldim,ve postunu okudum ellerine sağlık çok güzel bir post hazırlamışsın....teşekkür ederim...

      Sil
    2. BEN VARIM,AYNI ŞEYİ YAŞADIM,EN BASİT KALIBI ÇIKARDIM,DERGİDE TİRİL TİRİL Bİ ÇOCUK ŞALVARIYDI AMA BENİM DİKTİĞİM DÜDÜK GİBİ BİŞEY OLDU,ACABA DERGİNİN KALIPLARI MI SORUNLU?

      Sil
    3. merhaba,

      Ben de dikişe merak saldım hiç tecrübem yok burdadan yardım alırım yaparım diye düşündüm. Orta okul lise zamanlarımda annem için çok fazla kalıp çıkardığım olmuştu burda dergilerinden . Ben de yaparım dikerim diye düşündüm...Lakin sizin de belirttiğiniz gibi değişik sorunlarla ben de karşılaştım. Ya kol oyuğu fazla ya yaka olduğundan geniş vs. vs. Şuanda tamamlanmayı bekleyen yarım işler var elimde. Teyzem terzi ona gösterdim, sen yanlış çıkarmışsındır kalıbı dedi açtım patronu kalıbı tekrar beraber çıkardık teyzemin yorumu burdayla çalışma oldu.

      Sil
  2. körler sağırlar birbirini ağırlar gibi olacak ama bende pek bilemiyorum bu dikiş işlerini :))
    tavsiye veremicem ama destek vermek istedim :) bu işler deneme yanılma yoluyla öğreniliyor olur öyle şeyler cesaretin kırılmasın. öncelikle elbiseden bozup elbise yapmak dahada zor olsa gerek, kumaşın ucu ucuna yetecek hata yapma şansın yok çünkü kumaşın devamı yok vs. çıkardığın kalıbın neden öyle olduğunu bende merak ettim acaba kalıbı çıkartırken kaydırdınmı? ne bileyim 38 beden çiziyorsundur omuz kısmında dalıp 44 bedenin çizgisine geçmişsindir mesela? hemde seçtiğin kalıp zormuş, omzunda ekler falan ilk denemeler için biraz kafa karıştırıcı sanki. ama demekki senin gözün benden kara :) ben genelde tek noktalı basit modellere atlıyorum öncede ondan dedim. umarım istediğin sonucu alırsın kolay gelsin sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. x madame çok teşekkür ederim hayatım,bu yorumun bile çok iyi geldi,ilk makinamı aldığımda herkes gülmüştü

      -ayol dikiş bilmezsin etmezsin kocana masraf çıkarmışsın diye

      şimdi yaptığım pek çok şey karşında sesleri çıkmıyor...herkes böyle olsa keşke samimiyetin ve desteğin benim için çok önemli saol...

      Sil
  3. canım yardımcı olmaya çalışayım resimlerde ön parçayı göremedim ön parça arka parçadan 2-3cm daha kısadır bu şekilde birbirine denk gelir
    ve burdanın kalıpları biraz büyük onun için bi beden küçüğünden çıkarabilirsin kalıbını kalıp çıkarma işlemini eski bloğumda anlatmıştım göz atmak istersen buyur canım
    http://giyim-stilim.blogspot.com/2012/11/burda-dergisinden-kalip-cikarma.html
    sormak istediğin birşeyler olursa yardımcı olmaya çalışırım canım bloğuma beklerim
    sevgilerle.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eevet zaten sorun orda kalıpta bir problem var ben onu çözemedim...

      hemen blogunu ziyaret edicem arkadaşım yorumun için saol...

      Sil
  4. bende ocak sayısını aldım o 60 lı yılların tayyorlerıne bayılıyorum benımde kvalide cok becerıklı bu konuda sagolsun bana da hep dıker... sımdı o tayyorlerde sıra:)) bır gun ıse gırersen yenıden ahhh ahhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bayıldım valla şanslı gruptasın değerini bil öyle her kayınvalide al gelincim diktim ağzının tadıyla giy demez:)

      Sil
    2. haklısın allah razı olsun seçip seçip diktiriyorum ama o da çok sevınıyor :)

      Sil
  5. Daha önce kendi vücut ölçülerinizi alıp burdadan kaç beden kalıba uygun geldiğini tesbit etmediniz mi? Ama her sayısında olmuyor galiba..
    bende elbiseme yeni kalıp çıkarttım üstü biraz daha dar altını bir beden büyük çıkarıp öyle biçtim problem olmadı, ben de yarım dönem gittiğim için epey zorlanıyorum ama gene de faydası çok kursa gitmenin..
    Sizde deneye yanıla öğrenirsiniz inşaAllah:) Kolay gelsin bakalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu yapmadım valla arkadaşım ama bir bakıcam bak bu önemli bir detay...

      saol canımsın...

      Sil
  6. merhaba dikiş öğretmenliği yapıyorum sorularınız olursa seve seve yardımcı olurum...
    burda kitapları ile çalışıyorum bende fakat bazen hatalı durumlar ortaya çıkabiliyor ama çokk nadiren

    şimdi öncelikle kendi ölçülerinizi alıp burda beden ölçüleri ile karşılaştırıp bedeninizi tespit ederseniz yanılma payınız azalır.çünkü normalde giydiğimiz beden ölçülerimize ya büyük ya küçük yada tam gelebiliyor bu önemli bir detaydır.

    sonra dikeceğiniz ürünün yanındaki numaradan açıklamalar bölümünde o ürünü bulup açıklamlar kısmında mesela:siyah patron pafta c patron parçaları 1-8 der...

    bunun açıklması PATRON demek kalıp kağıdı içindeki çizgilerdir yani Bu örneğe göre bize lazım olan siyah çizgidir. PAFTA ise tüm çizgilerin olduğu parçadır.bize lazım olan c paftası içe açarız c paftasını ve patron parçalarnı buluruz bunun içinde kolay bir yöntem var paftamızı açtığımızda üstte ve alta renkli rakamlar vardır verdiğimiz örneğe göre siyah patron bize lazım olduğuna göre ilk yapacağımız siyah bir rakamını bulmak bulunca elimizle paralel bir çizgiçekersek en karışık paftada bile kolayca buluruz...

    birde önemli bir detay daha var ki kitapdaki örenği verilen çizgilerin hepsini paftada bulup kağdımıza çıkarmalıyız üzerine bazı rakamalr vardır onlarda önemli detaylar birleştirme yerlerini gösterir o rakamlar...

    size kolay gelsinnn sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Paftadan kalıp çıkarmayı bde kumaşı güzel yerleştirmeyi bilirseniz sorun olmaz :)

    YanıtlaSil
  8. Off bende aynı dertten muzdaribim ben bi sene terzi yanında çalıştım her türlü dikiş i yapabilirim fakat kalıp çıkaramıyorum defalarca kumaş ziyan ettim çok hevesim kiriliyor yaa sağolsun eşim makina almış hediye olarak benim çok istediğimi ve dikiş i yapabildiğim i bildiği için ne yapmalıyım

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için önemlidir, lütfen yorum yapmadan geçmeyin