13 Ocak 2013 Pazar

maklube

yemek postlarına sık yer veren bir blog değilim,ama sık sık yemek bloglarını ziyaret ediyorum...

heleki o gün ne pişireceğime karar vermemişsem soluğu bilgisayar başında alıyorum,google'a yemekler yazıyorum ve görsellerden hangi yemek iştah açıcı görünüyorsa başlıyorum yapmaya...

bence evliliğin ilk yıllarında hemen hemen hepimiz bunu yapıyoruz,

hem tecrübesizlik hemde çeşitin sınrsız oluşu...
 ama ben internetten tarif alacaksam genellikle blog arkadaşlarımın tariflerine bakmaya ve yapmaya çalışıyorum çünkü kaç defa başıma gelmiştir aldığım tarifin tutmamışlığı,o yüzden her tarifede güvenilmiyor...

bu konuda başlı başına bir post konusudur ayrıca,neyse efenim gelelim maklubemize...

bu resim paylaşılacak pek çok resim gibi sıkışmış kalmış kenarda,ramazan ayında yemeğe misafir aldığımda yapmıştım bu maklubeyi,ve çok beğenilmişti...




yapmak isteyenler için mini bir tarif verelim...

böyle şatafatlı görüntüsüne bakmayın bence çok kolay ve pratik bir tarif hemde,kalabalık görüntüsüyle sofranızı zengin gösteriyor....
malzemeleri aslında kişi sayısına göre ayarlamak en mantıklısı,yani 2 kişilik ufak bir tencereyle bile yapılabilir...

malzemeler...
*kuş başı et
*kişi sayısına göre pirinç
*hazır garnitür
*2 adet patates(orta boy)
*tereyağ
*tuz, karabiber
*isteğe göre kuş üzümü ve dolma fıstığı koyulabilir,eşim yemeklerde tatlı tadını sevmediği için ben pek koymuyorum...

ön hazırlık olarak;
  - pirinçleri en az 1 saat öncesinden sıcak suya ıslatın ve bol suyla yıkayın
  - etlerin yumuşak(lokum gibi) olmasını istiyorsanız düdüklüde 15 dakika haşlayın...
  - patatesleri soyup halka şeklinde doğrayın ve kızartın...
işin bu kısmını hallettikten sonra gerisi çok kolay...

haşlanan etleri tavada tuz ve karabiberle bir güzel kavurun ve derin bir tencerenin içine dökün

başka tava veya tencerede pirinçleri kavurup garnitürle karıştırıp,kavrulmuş etlerin üzerine bir kısmını dökün ,kızartılmış patatesleri tencerenin ortasına döşeyip kalan pirinçli garnitürleri dökün suyunu ayarlayıp kısık ateşte pişirin...

pilavı piştikten sonra ben bir sofraya sarıp misafirlerim gelince kadar(yarım saat falan)demlendirdim...
servis edeceğiniz,tepsi,tabak her neyse üstüne çevirip,isteğiniz malzemelerle hazırlanmış salata ve yoğurtla servis yapabilirsiniz...

afiyet olsun
vaay be bende ne anlatırmışım:)

11 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın canım daha dün lafını etmiştik maklubenin sonra bir baktım sen de paylaşmışsın burada :)) Bir kere üniversitede yemiştim arkadaş davetinde onun için bana hep cemaat evlerini hatırlatır bu yemek.. Bende en kısa zamanda deneyeceğim yapmayı.. Eline sağlık çok nefis gözüküyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam üstüne denk gelmiş ozaman,evet genelde cemaat evlerinde yapılır,kalabalıkta tadı çıkar...gelirsen sanada yaparım:)

      Sil
  2. ben çok severim maklube yi, ama patlıcanlı olunca daha çok seviyorum :)) ellerinize sağlık, sunum da anlatım da fevkeladenin fevkinde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim esracım,pek yemek yayınlamadığım için tuhaf gelmişti önce,ama beğenmene sevindim,bu arada ben hiç patlıcanlısını yemedim araştırıp denicem:)

      Sil
  3. kendinize haksızlık etmeyin her yemeğin olduğu gibi
    emek harcamışsınız,elleriniz dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum ustayım diyemem ama öğrenecek çok şey var:)

      Sil
  4. Oh miss gibii koktu elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık; bende çoktandır yapmıyorum teşekkürler size..karne tatilinde çocuklarım gelince yapayım inşaAllah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi bakalım,şimdiden sizede afiyet olsun diyeyim,teşekkür ederim beğeniniz için...

      Sil
  6. offf bu ne güzellik ALLAHIM:)kalbim duracak sandım.bak urfaya gelirsem bundan isterim.olurmu kiii.???

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için önemlidir, lütfen yorum yapmadan geçmeyin