21 Ocak 2013 Pazartesi

ekmek torbası ve dikim aşamaları

baştan belirtiyim bol bol resimli bir post umarım benim gibi yeni başlayanlara faydası dokunur....

efenim amacımız bu aşağıdaki ekmek torbasını dikmek...

ne gerek var diye düşünebilirsiniz,şimdi çeşit çeşit kutular çıkmış haklısınız ama ben bu kumaştan mutfağıma takım yaptım  kalan kumaşımıda bu şekilde değerlendirdim...



(ben duck bezi kullandım ve bu kumaşa bayıldım dikişi çok muntazam ve tok bir görüntüsü var)

kumaşımızı yada kumaşlarımızı seçtikten sonra


istediğimiz ölçülerde kesiyoruz...ben aşağıdaki ölçüleri kullandım,çok büyük birşey yapmadım en fazla 3 ekmek sığar...


tabi ölçüleri isteğe göre daha büyükte tutabilirsiniz....bu arada belirtmeden geçmeyim,80*40 ölçüleri kullandığım için kare olmadı dikiş payıda var,ben kare istemediğim için böyle yaptım ölçüler sizi yanıltmasın...


kumaşın üstündeki yeşil parça,torbanın üst şeritleri ölçüsü yukarda var en:10 cm boy torbanın boyuyla aynı 80cm


dikiş öncesinde teyel yaptım her zamanki gibi teyel olmazsa olmazımız,bu iç kısmın teyeli


yine torbamızın saplarını yerleştirip teyele  devam ettim... 


iç kısmı makinada diktikten sonra parçamızı dışına kıvırıp tekrar teyelliyoruz(bu arada teyel işinde kötüyüm galiba çok çirkin yapmışım:(


dikiş esnasından bir görüntü(bu hali çok seviyorum,makinam, ışığı ve ben...)


dikişimiz bittiğinde böyle bir görüntü çıktı,ben yeşil parçayı hem alttan hem üstten diktim,böyle daha muntazam oldu...



buda tam olarak bitmiş hali...dikişlerini görmenizi istedim...


veee ta da son hali....kullanıma hazır...şimdilik düz dikiş dikmeye çalışıyorum ve oldukçada başarılıyım,en azından sonuçtan bende görenlerde memnun...

aslında kıyafet de dikmek istiyorum ama olmuyor hem kumaş sıkıntım hemde detaylar konusundaki eksikliğim epey fazla

birde elimde kalıbım yok,yani kalıp nasıl çıkar bilmiyorum,elimde geçen yılın burda dergi sayıları var...

evet anlatımı şahane hele resimli anlatım harika ama ben beden olarak genellikle xs giyiyorum ve çıkardığım kalıplar 2 beden büyük oluyor,4 defa denedim beğendiğim modelleri ama olmadı kumaşımı ziyan ettiğimle kaldım...daraltma falanda bilmiyorum...

neyse başınızı şişirmeden kaçıyım,ne yapalım bir müddet daha düz dikişe devam...umarım faydası olur birilerine sevgiler herkese


yorum bırakmayı unutmayın....

anlatımlı masa örtüsü için :tık tık

4 yorum:

  1. ellerine saglık kumaş cıvıl cıvıl harika.sende çok güzel dikmişsin.tadından yenmez olmuş.güle güle kullan canımm:)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş canım bende dikmem lazım bundan sıra gelirse :))

    YanıtlaSil
  3. bu anlatım ile ben deniz için yazlık çanta dikeyim kızıma :)
    tşkler arkdşım..

    YanıtlaSil
  4. Desen harika, renkler harika!!!

    Ellerine sağlık! güzel günlerde kullan :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için önemlidir, lütfen yorum yapmadan geçmeyin