20 Ocak 2013 Pazar

aşamalarıyla masa örtüsü dikimi

merhabalar 

öncelikle belirtmek isterimki dikiş dikmek harika birşey...valla bazen hiç kalkmadan birşeyler dikmek istiyorum...

ama imkanlar çoğu zaman el vermiyor...

herneyse efenim blogumu takip edenler bilir dikişe yeni başladım,kursa falan gitmedim,blog arkadaşlarım ve merakım sayesinde pek çok şey öğrendim ve bunları elimden geldiğince uygulamaya çalışıyorum...

makinamı aldıktan son pek çok şey diktim,etek, elbise,mutfak perdesi, buzdolabı ve masa örsü bunların başlıcaları deeeermişim,,,

neden paylaşmıyorum neden bu kadar tembelim ben yaaaaa.............

resimdeki kumaşı komşum bana hediye getirmişti,kumaşımızın kendisi duck bezi buralarda bulmak imkansız olduğu için konyadan almış:) yeşilinide ben gittiğimde erzurumdan aldım ve artık elim iğne iplik tutuyor diye anneme masa örtüsü dikttim...


ben dikişe yeni başladığım için aşamalarıyla paylaşıyorum ki belki benim gibi dikmek isteyenlere bir faydası dokunur....ilk önce dikilecek kumaş yada kumaşlar seçilir.... ölçü alınır...ben desenli kumaş üzerine yeşilden şerit geçtim bu şeklin bir adı varmı bilmiyorum ama bu kombin benim hoşuma gidiyor...


annemin mutfak masası biraz geniş olduğu için oldukça heybetli bir örtü oldu.Ana kumaş istenilen ölçülerde olsa da, kenarına yapılacak şeritin ölçüsü bence önemli,çok ince olduğu zaman ip gibi duruyor birazcık kalın olmasından bence zarar gelmez(tabi kişisel fikrim)


ben yeşil şeritin ölçüsünü dikiş payını hesap ederek 14cm aldım ve uzun seritler kestikten son kumaşın kenarına teyelledim,onun fotosunu çekmeyi unutmuşum:(


köşeleri hariç 4 kenarını diktim,köşeleri beni biraz zorladı açıkçası oyüzden çok dikkatli yapmaya çalıştım,ayrıca dediğim gibi belki kolay bir yöntemi vardır ben bilmiyorum tamamen kendi çabamla yapmaya çalıştım hatalarım varsa lütfen yorum bırakın bende bilmediklerimi öğreniyim....


köşelerini 45 derecelik bir açıyla kıvırıp ütülüyoruz,ayrıca belirtmek isterimki böyle jilet gibi dikişlerde ütü olmazsa olmaz ben ütüyü neredeyse yanımdan hiç ayırmadım...


bu dikişte bence diğer önemli nokta dikişi kumaşın tersine yapıyorsunuz,böylece dikilen yer, kumaşın içinde kalıyor ve temiz bir görüntü çıkıyor ortaya




ütü masasının başından yine bir görüntü...


buda köşenin kıvrılmış hali


ve çevrildiğinde köşeler bu şekilde oluyor,en son yeşil kumaşın sol kenarı  içine yaklaşık 0,5cm kadar kıvrılıp tekrar bir dikişle bitiriyorsunuz,ayrıca buraya nakış desenleride çok hoş olabilir malesef ki ben henüz yapamıyorum....bizimkide böyle olsun ne yapalım


buda bitmiş hali....
bunu anneme diktiğim için örtüyü açıp fotoğraflamak nedense aklıma gelmemiş,ama gittiğimde mutlaka resimlerim...


dikiş diken arkadaşlar yorumlarınızı bekliyor olacağım....

10 yorum:

  1. Sevgili Furkan Mert'in annesi,
    Yaptığınız masa örtüsü çok güzel olmuş,
    Anneniz güzel günlerde, sevdikleriyle kullansın inşallah.
    Hiç bilmeden çok güzel iş çıkarmışsınız.
    Ancak sizin de tahmin ettiğiniz gibi bunun bir kaç kolay yolu var.
    Dikiş çok acayip bir uğraş, yapa yapa insan bazen kendisi bile keşfedebiliyor.
    Ben çok başarılı buldum.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim,eksiklerimi söylemniz ve benim bunu telafi etmem çok güzel olur...bu konuyla ilgili yani dediğiniz kolay yolları benimle paylaşırsanız ayrıca mutlu olrum sevgilert....

      Sil
  2. Âcizâne söylediklerimden dolayı teşekkürünüze karşılık ben size teşekkür ederim.
    Konu ile ilgili en kısa zamanda size döneceğim inşallah,
    Beklersiniz değil mi?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beklemek ne demek...
      istediğiniz zaman elbette...

      Sil
  3. kumasda cok guzel eser de..elınıze saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım benim...beğenmene sevindim,daha değişik desenleride var ama ben henüz tanışamadım:(

      Sil
  4. hah işte o köşedir beni sinir eden :)
    o anda kalkıp ütüyle uğraşmak sinir ediyo pratikten bişiler yapıyorum bende
    muntazam olmuyo ama acemiliğme vuruyorum bende :)

    YanıtlaSil
  5. Bende sizin gibi hiç anlamadığım halde dikiş makinası aldım. Kursada gitmiyorum. İlk iş runner ve kırlent dikmek istiyorum. Bakalım sizin gibi becerebilecekmiyim...

    YanıtlaSil
  6. nurcan köroğlu15 Temmuz 2013 11:47

    eveeeet köşeleri yapmanın bir-iki yolu daha var o bana daha kolay heliyor köşelere bir karış kalana kadar dikin sonra küşeleri birleştirin dikin ütüleyin sonra tam köşeye gekince iğneyi kaldırmadan dikin ikinciside tam olçü alıp kumaşa monte etmeden köşeleri hazırlayın sonra kumaşa yerleştştirip dört kenarı kolayca dikebilirsiniz birde ütü dikişi yaparsanız süper olur ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Bende eşimin bana sevgililer gününde aldığı dikiş makinamı kullanmaya çalışıyorum. Becerebiliyormuyum? Hayır :( . Tam incelemedim bloğunuzu ama mutfak dolaplarının içlerine örtü dikmeye çalışıyorum. Dantellerim var ucuna geçirmek istiyorum. Köşelere gelince olmuyor lütfen biri yardımcı olsun resimli olarak lütfen

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için önemlidir, lütfen yorum yapmadan geçmeyin