28 Ekim 2012 Pazar

kış bahçesi ve sera

herkese merhaba.....

bayramı ve bayram telaşını yavaş yavaş arkamızda bırakırken sizlere kendimce yaptığım kış bahçemi ve yeni yapacağım seramı müsadenizle biraz anlatmak istiyorum belki ilgilenenlere faydası olur...

ben her ne kadar mesleğimi icra edemesemde kendimi topraktan alamıyorum....

illaki her yıl bu işe kalkışırım...eğer isteyenler yada ilgilenenler olursa burada sizlerede yardımcı fikirler paylaşabilirim...

zaten daha öncesinden bu işle ilgili bir blogum vardı yeşilevim.blogspot.com u belki takip edenler vardır ancak bende çoğu arkadaşlar gibi 2 blogu bir arada götüremedim...

bitkileri bıraktım ve burda devam etmeye çalışıyorum ne kadar beceremesemde....

her neyse efenim gelelim benim kış bahçeme...




üstteki resimde görülen alana isot ve patlıcan ekmiştim baharda onları hasat edip kışlık bişeyler ektim....yalnız bahçem güneş almadığı için alanı mecburen küçük tuttum geçen yıl daha geniş alanda çalıştım ama malesef dediğim gibi güneş almadığı için bahara kadar tohumlarım toprak altında kaldı ve havaların ısınmasıyla ancak gün yüzüne çıkabildi...

geçen yıl ağzım yanınca bende az ve öz olması umuduyla tohumlarımı az alana ektim....öncelikle çalışacağım aalanı belledim ve ekime hazır hale getirdim...son en başa maydonoz,sonra tere,sonra2 çeşit marul tohumu(marullar fidan olunca çevresine şaşırtılacak) kıvırcık ve iceberg çeşidi en arkaya semizotu ve soğan ektim en altta ayrı duran yere de roka tohumu attım...şimdi tere ve roka çıkmış...ben bu işlemi geçen salı yapmıştım hafta olmada maşallah merhaba dediler minik tohumlarım...



bunlara gelince,görüldüğü gibi brokoli ve karnıbahar tohumları... önce suya ıslattım ve 1 gece beklettim şimdi yerlerine ekip daha sonra fidelerini yerlerine dikeceğim,ben bunları ekmekte geç kaldım çünkü şimdiye çoktan yerlerine ekilmeleri gerekiyordu ancak burda olmadığım için ancak zaman bulabildim geçte olsa bir denemek istiyorum inşallah olurlar...


buda tohumların sudaki halleri


bu son resime gelince görüldüğü gibi bu izbe yer henüz işlenmedi yeni yağmur yağdığı için henüz çamur ama bir kaç gün içinde suyun çekilmesiyle bellenip,bu alana ıspanak ekilecek,ekimden önceki halini bir görün istedim....


şimdi gelelim fasülyenin faydasına:)

evet ben şanslı gruptayım evim ve bahçem buna müsait yani ekecek bir alanım var...

ama birşeyler yetiştirmek isteyenler sakın ümitsizliğe kapılmayın...bir balkonunuz varsa hiç kuşkusuz sizde yapabilirsiniz ihtiyacnız olan tek şey istediğiniz ebatta saksı,saksı bulamadınız mı? manavda alacağınız bir kasa... odamı yok eski bir kova yani istedikten sonra eminim yapılabilir ve onlar büyüdükçe eminim sizde bişeyler yetiştirmenin gururunu yaşayacaksınız...

eğer bu konuda yardım isterseniz ben burdayım sadece bununla ilgili değil evde çiçek yetişmek istersenizde yardımcı olabilirim...

dediğim gibi ben mesleğimi yapamıyorum ama inanın çok seviyorum evdeki işlerden ve oğlumdan arta kalan zamanda yapmaya gayret ediyorum hem elimin altında bişeyler oluyor hemde toprakla uğraşmak iyi geliyor...şimdilik benden bu kadar,çıkan rokaların ve terenin fotosunuda paylaşıcam... ayrıca bu alanın üstünü kapatıcam onuda paylaşırım...

ayyyy çok uzun post oldu umarım sıkılmazsınız... yorumlarınızı bekliyorum sevgiyle ve mutlu kalın....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için önemlidir, lütfen yorum yapmadan geçmeyin