30 Ocak 2013 Çarşamba

hediye çekilişime buyrun....



blogumu yazmaya başlayalı bu yıl şubat ayında kısmetse 4.yılımı devireceğim....uzun zamandır niyetleniyorum 

böyle bir şeye hele de

takipçi sayım 555 olduğunda da çok hevesliydim ancak buradaki malum durumları medyadan takip

 ediyorsunuzdur mutlaka...keyifsizlik ve isteksizlik mani oldu ama kısmet bu güneymiş diyelim...

resimdeki türk kahvesi takımını ve sosluğu naçizane blog arkadaşlarımdan birine hediye etmek istiyorum....



tabi kazanan talihliye benimde kişisel bir kaç parça hediyem olacak...onlarıda çekiliş bitmeden yayınlarım...

yapmanız gereken öyle kafa yoran şartım şurtum yok

izleyicim olmanız 

ve

 bu çekilişi 1 resimle birlikte blogunuzda duyurmanız

ayrıca

 bu postun altına duyurduğunuz linkle birlikte adınızı ve sizlere ulaşacağım bir mail adresi bırakmanız kafi...

çekilş 1 mart tarihinde yoruma kapatılır

ayrıca klasik uygulama yapıp oğluma bırakıcam...

katılmak isteyenler buyursun....

herkese bol şans....   :)

not: kampanya bloglarını ve yurt dışı bloglarını dahil edemiyorum....



27 Ocak 2013 Pazar

kalıp nasıl çıkarılır ? 2


daha önce bu yazımda kalıp çıkaramadığımdan dert yanmış burda dergisi kalıplarının bir türlü bedenime olmayışını anlatmıştım...

saolsun blogger arkadaşlarım tavsiyelerde bulundu

bundan yola çıkarak bende elimdeki burda dergisi sayılarını karıştırdım ve ölçü nasıl alınır diye kendimce bir dizi araştırma yaptım....


üstteki eylül 2012 sayılı dergiden ve ölçü alma yöntemlerinden bahsetmiş....


bu üstteki resimdeki ise ocak 2013 sayılı dergi ve aldığınız ölçüleri tablo halinde vermiş buna göre beden numaranızı  tesbit ediyorsunuz....


işte benim sorunum yine bundan sonra başlıyor tesbit ettiğim sonuçlara göre ne 36 bedenim ne de 34 ben şimdi dikeceğim kıyafetlerde hangi kalıbı kullanmalıyım 

bu konuda aydınlatacak gönüllüler aranıyor...

25 Ocak 2013 Cuma

kalıp nasıl çıkarılır?

bu konu

 çok dertli olduğum ve dikiş esnasında beni neredeyse çileden çıkaran tek konudur bilenler lütfen yardım etsin....çünkü çoğu zaman işin içinden çıkamıyorum..

allaha şükürler olsun ki düz dikiş işini iyi kötü yapabiliyorum,ama ne zaman ki kendime bişeyler dikiyim diye heveslensem hep yarım kalıyor...

bir kursa gitmemenin ,dikiş hakkında çok fazla şey bilmemenin kötü tarafları...

kalıp nasıl çıkar bilmiyorum kendime uygun belli başlı hatları olan bir kalıp çıkarsam elimin altında bulunsa diye defalarca girişimlerde bulundum ama sonuç başarısız...

belki konuya hakim olamadığım için ince detayları kaçırıyorum bilemiyorum ama bir örnek verecek olursam

buyrun aşağıda resimlerle inceleyelim...

kendi başıma,kendi ölçülerimde bir

kalıp çıkarmayı bilmediğim için burda dergisi almaya başladım...belki faydası dokunur diye....

elimdeki burda dergisinin  eylül sayısı...

bu arada ben genellikle xs giyiyorum

burda dergisinden çıkaracağım kalıpta 36 bedendi...



ben bu aşağıdaki resimdeki modeli kendimce dikmek istedim....

daha doğrusu çok fazla dety olmadığı için bir kalıp çıkarıyım bu benim temel parçam olsun ,el altında bulunsun gibi bir saçma düşüncem vardı ne yazıkki olmadı...


kalıbı paftasından çıkardım 1 parça ön....1 parça arka ve kol olmak üzere...hatta omuzundaki detay parçası vardı onu ön kısımla birleştirmeyi becerdim...


modelimiz bu parçalar

123 A yada B benim için farkmez maksat işim görülsün:)


bu elbise annemin dolabından,,, zatalimiz istanbuldan almış ama görseniz nasıl güzel bir kumaş efil efil....


tabi elinden yazın gittiğimde ben kapmıştım daraltır giyerim diye ve bu parça üzerinde denemek istedim...


kalıbımı koydum parçamı kestim kenarlarını diktim denemek için bir giydim....

rabbim ne göreyim...koltuk altı neredeyse sırtımın ortasında o kadar aşağıydaki tekrar dikmek zorunda kaldım...

benim şikayetim yada anlatmak istediğim şu ki:beden de sorun olmayan ve ve üzerime tam oturan kalıbın koltuk altının neden bu kadar derin,aşağıda olması...

bedende hiç bir şikayetim yokken neden bu kadar geniş bir kol oyuntusu yapıldığını anlamadım...

burda dergisi kalıplarının hepsini farklı kumaşlara göre verildiğini biliyordum ama bu detaya anlam veremedim...



resim de de görüldüğü gibi neredeyse 6-7 cm lik bir fazlalık var..omuz çok yukarıda


farklı bir kıyafetimin üstüne koyup katlayınca bu kadar bir pay oluyor....

dediğim gibi bu işte çok usta değilim olmamış bu hadi tekrar yapıyım gibi bir lükse sahip değilim...

buraya kadar gelip burdan sonrasında tıkanmak zoruma gidiyor vallaa...

tamam usta değilim bazı şeyleri taaa en başından kafaya koymuştum deneye yanıla olacak,herşey bir anda olmıcak diye ama her parçayı kaldırıp çöpe atacağım hiç aklımda yoktu...

eşim dün mardinden gelirken bana bu sayıyı almış...



ben bu iki parçayı beğendim


bu güzel yakasız ceket ve etek...


şimdi otur kara kara düşün bakalım hülya kalıp nasıl çıkar hadi kalıbı çıkardın bu parçalar büyükmü küçükmü diye...

hayır arkadaşım bazen kendi kendime tamam diyorum bunu sonra dikerim bu kalsın bunu daha sonra yaparım...

biraz daha öğreneyim...

ama ne zaman....

 yapmadanda öğrenilmiyorki....

sorunumu tam olarak anlayan ve bana yardımcı olmak isteyen sevgili blogger arkadaşlarım hadi bakalım bir köşesinden yardım edin....

ve benim gibi burda dergisi kalıplarından şikayeti olan arkadaşlarım varmı?


instagramdayım

24 Ocak 2013 Perşembe

kitap alışverişi....



arkadaşlar internetten kitap almayı düşünüyorum site tavsiyesi olanlar lütfen yorum bıraksın...

güvenilir ve çok çeşitin olduğu bir site ayrıca bütçeyide göze alarak,tavsiye ve önerilerinizi 

bekliyorummm

21 Ocak 2013 Pazartesi

nerden esti bilmiyorum...

nerden esti bilmiyorum ama ara ara olur...bu defa pc başında yakalndım ve hemen açtım baktım hayran hayran bu güzellere....

durduk yere nedendir bilmiyorum burnuma derin derin gül kokusu geldi ama öyle bildiğiniz sıradan güllerden değil,böyle mis gibi reçellik gül kokusu...


ben gül sevmem,sıradan gelir nedense(hele çiçekçilerde satılanlara uyuz oluyorum,yaprağına nerde olmadık şey varsa sıkıp koyuyorlar...) ama reçellik güllere bayılırım,böyle ara ara kokusu gelir durduk yere burnuma...

yanımda olsada içime çeksem taaa ciğerlerime kadar mis koksa...


gül kokusu başkadır,ama gerçek gülün kokusu...



ekmek torbası ve dikim aşamaları

baştan belirtiyim bol bol resimli bir post umarım benim gibi yeni başlayanlara faydası dokunur....

efenim amacımız bu aşağıdaki ekmek torbasını dikmek...

ne gerek var diye düşünebilirsiniz,şimdi çeşit çeşit kutular çıkmış haklısınız ama ben bu kumaştan mutfağıma takım yaptım  kalan kumaşımıda bu şekilde değerlendirdim...



(ben duck bezi kullandım ve bu kumaşa bayıldım dikişi çok muntazam ve tok bir görüntüsü var)

kumaşımızı yada kumaşlarımızı seçtikten sonra


istediğimiz ölçülerde kesiyoruz...ben aşağıdaki ölçüleri kullandım,çok büyük birşey yapmadım en fazla 3 ekmek sığar...


tabi ölçüleri isteğe göre daha büyükte tutabilirsiniz....bu arada belirtmeden geçmeyim,80*40 ölçüleri kullandığım için kare olmadı dikiş payıda var,ben kare istemediğim için böyle yaptım ölçüler sizi yanıltmasın...


kumaşın üstündeki yeşil parça,torbanın üst şeritleri ölçüsü yukarda var en:10 cm boy torbanın boyuyla aynı 80cm


dikiş öncesinde teyel yaptım her zamanki gibi teyel olmazsa olmazımız,bu iç kısmın teyeli


yine torbamızın saplarını yerleştirip teyele  devam ettim... 


iç kısmı makinada diktikten sonra parçamızı dışına kıvırıp tekrar teyelliyoruz(bu arada teyel işinde kötüyüm galiba çok çirkin yapmışım:(


dikiş esnasından bir görüntü(bu hali çok seviyorum,makinam, ışığı ve ben...)


dikişimiz bittiğinde böyle bir görüntü çıktı,ben yeşil parçayı hem alttan hem üstten diktim,böyle daha muntazam oldu...



buda tam olarak bitmiş hali...dikişlerini görmenizi istedim...


veee ta da son hali....kullanıma hazır...şimdilik düz dikiş dikmeye çalışıyorum ve oldukçada başarılıyım,en azından sonuçtan bende görenlerde memnun...

aslında kıyafet de dikmek istiyorum ama olmuyor hem kumaş sıkıntım hemde detaylar konusundaki eksikliğim epey fazla

birde elimde kalıbım yok,yani kalıp nasıl çıkar bilmiyorum,elimde geçen yılın burda dergi sayıları var...

evet anlatımı şahane hele resimli anlatım harika ama ben beden olarak genellikle xs giyiyorum ve çıkardığım kalıplar 2 beden büyük oluyor,4 defa denedim beğendiğim modelleri ama olmadı kumaşımı ziyan ettiğimle kaldım...daraltma falanda bilmiyorum...

neyse başınızı şişirmeden kaçıyım,ne yapalım bir müddet daha düz dikişe devam...umarım faydası olur birilerine sevgiler herkese


yorum bırakmayı unutmayın....

anlatımlı masa örtüsü için :tık tık

20 Ocak 2013 Pazar

aşamalarıyla masa örtüsü dikimi

merhabalar 

öncelikle belirtmek isterimki dikiş dikmek harika birşey...valla bazen hiç kalkmadan birşeyler dikmek istiyorum...

ama imkanlar çoğu zaman el vermiyor...

herneyse efenim blogumu takip edenler bilir dikişe yeni başladım,kursa falan gitmedim,blog arkadaşlarım ve merakım sayesinde pek çok şey öğrendim ve bunları elimden geldiğince uygulamaya çalışıyorum...

makinamı aldıktan son pek çok şey diktim,etek, elbise,mutfak perdesi, buzdolabı ve masa örsü bunların başlıcaları deeeermişim,,,

neden paylaşmıyorum neden bu kadar tembelim ben yaaaaa.............

resimdeki kumaşı komşum bana hediye getirmişti,kumaşımızın kendisi duck bezi buralarda bulmak imkansız olduğu için konyadan almış:) yeşilinide ben gittiğimde erzurumdan aldım ve artık elim iğne iplik tutuyor diye anneme masa örtüsü dikttim...


ben dikişe yeni başladığım için aşamalarıyla paylaşıyorum ki belki benim gibi dikmek isteyenlere bir faydası dokunur....ilk önce dikilecek kumaş yada kumaşlar seçilir.... ölçü alınır...ben desenli kumaş üzerine yeşilden şerit geçtim bu şeklin bir adı varmı bilmiyorum ama bu kombin benim hoşuma gidiyor...


annemin mutfak masası biraz geniş olduğu için oldukça heybetli bir örtü oldu.Ana kumaş istenilen ölçülerde olsa da, kenarına yapılacak şeritin ölçüsü bence önemli,çok ince olduğu zaman ip gibi duruyor birazcık kalın olmasından bence zarar gelmez(tabi kişisel fikrim)


ben yeşil şeritin ölçüsünü dikiş payını hesap ederek 14cm aldım ve uzun seritler kestikten son kumaşın kenarına teyelledim,onun fotosunu çekmeyi unutmuşum:(


köşeleri hariç 4 kenarını diktim,köşeleri beni biraz zorladı açıkçası oyüzden çok dikkatli yapmaya çalıştım,ayrıca dediğim gibi belki kolay bir yöntemi vardır ben bilmiyorum tamamen kendi çabamla yapmaya çalıştım hatalarım varsa lütfen yorum bırakın bende bilmediklerimi öğreniyim....


köşelerini 45 derecelik bir açıyla kıvırıp ütülüyoruz,ayrıca belirtmek isterimki böyle jilet gibi dikişlerde ütü olmazsa olmaz ben ütüyü neredeyse yanımdan hiç ayırmadım...


bu dikişte bence diğer önemli nokta dikişi kumaşın tersine yapıyorsunuz,böylece dikilen yer, kumaşın içinde kalıyor ve temiz bir görüntü çıkıyor ortaya




ütü masasının başından yine bir görüntü...


buda köşenin kıvrılmış hali


ve çevrildiğinde köşeler bu şekilde oluyor,en son yeşil kumaşın sol kenarı  içine yaklaşık 0,5cm kadar kıvrılıp tekrar bir dikişle bitiriyorsunuz,ayrıca buraya nakış desenleride çok hoş olabilir malesef ki ben henüz yapamıyorum....bizimkide böyle olsun ne yapalım


buda bitmiş hali....
bunu anneme diktiğim için örtüyü açıp fotoğraflamak nedense aklıma gelmemiş,ama gittiğimde mutlaka resimlerim...


dikiş diken arkadaşlar yorumlarınızı bekliyor olacağım....

19 Ocak 2013 Cumartesi

başlıksız.....


anlatacak çok şeyim olsada,emin değilim anlaşılmak istendiğimden...





13 Ocak 2013 Pazar

maklube

yemek postlarına sık yer veren bir blog değilim,ama sık sık yemek bloglarını ziyaret ediyorum...

heleki o gün ne pişireceğime karar vermemişsem soluğu bilgisayar başında alıyorum,google'a yemekler yazıyorum ve görsellerden hangi yemek iştah açıcı görünüyorsa başlıyorum yapmaya...

bence evliliğin ilk yıllarında hemen hemen hepimiz bunu yapıyoruz,

hem tecrübesizlik hemde çeşitin sınrsız oluşu...
 ama ben internetten tarif alacaksam genellikle blog arkadaşlarımın tariflerine bakmaya ve yapmaya çalışıyorum çünkü kaç defa başıma gelmiştir aldığım tarifin tutmamışlığı,o yüzden her tarifede güvenilmiyor...

bu konuda başlı başına bir post konusudur ayrıca,neyse efenim gelelim maklubemize...

bu resim paylaşılacak pek çok resim gibi sıkışmış kalmış kenarda,ramazan ayında yemeğe misafir aldığımda yapmıştım bu maklubeyi,ve çok beğenilmişti...




yapmak isteyenler için mini bir tarif verelim...

böyle şatafatlı görüntüsüne bakmayın bence çok kolay ve pratik bir tarif hemde,kalabalık görüntüsüyle sofranızı zengin gösteriyor....
malzemeleri aslında kişi sayısına göre ayarlamak en mantıklısı,yani 2 kişilik ufak bir tencereyle bile yapılabilir...

malzemeler...
*kuş başı et
*kişi sayısına göre pirinç
*hazır garnitür
*2 adet patates(orta boy)
*tereyağ
*tuz, karabiber
*isteğe göre kuş üzümü ve dolma fıstığı koyulabilir,eşim yemeklerde tatlı tadını sevmediği için ben pek koymuyorum...

ön hazırlık olarak;
  - pirinçleri en az 1 saat öncesinden sıcak suya ıslatın ve bol suyla yıkayın
  - etlerin yumuşak(lokum gibi) olmasını istiyorsanız düdüklüde 15 dakika haşlayın...
  - patatesleri soyup halka şeklinde doğrayın ve kızartın...
işin bu kısmını hallettikten sonra gerisi çok kolay...

haşlanan etleri tavada tuz ve karabiberle bir güzel kavurun ve derin bir tencerenin içine dökün

başka tava veya tencerede pirinçleri kavurup garnitürle karıştırıp,kavrulmuş etlerin üzerine bir kısmını dökün ,kızartılmış patatesleri tencerenin ortasına döşeyip kalan pirinçli garnitürleri dökün suyunu ayarlayıp kısık ateşte pişirin...

pilavı piştikten sonra ben bir sofraya sarıp misafirlerim gelince kadar(yarım saat falan)demlendirdim...
servis edeceğiniz,tepsi,tabak her neyse üstüne çevirip,isteğiniz malzemelerle hazırlanmış salata ve yoğurtla servis yapabilirsiniz...

afiyet olsun
vaay be bende ne anlatırmışım:)

12 Ocak 2013 Cumartesi

11 Ocak 2013 Cuma

kahve meselesi....


kahve meselesi benim sık sık yaşadığım bir durumdur,hatta sorundur...

öyle ki daha önce bu konuyu çok defa yazmışlığım vardır...

okumak,bakmak isteyenler için burada


geçenlerde eşim il dışına göreve gitti,ve benden bişey isteyip istemediğimi sorunca direkt atlayıp kahve getir dedim...

oda bana bu koca paketi getirmiş ancak hiç beğenmedim hatta mideme ağrılar girdi desem yalan olmaz...

ben ince çekilmiş kahveyi hiç mi hiç sevmiyorum,özellikle pişince çamur gibi bir tadı oluyor,orta çekilmiş bence en güzeli...içerken çıtır çıtır hissetmek çok güzel bence....

ama yok zamanlarda idare ediyoruz mecburen...

reklam gibi olmasın ama ben bir mehmet efendiciyim...bayılıyorum kokusuna,tadına

 ama taze kahvenin kokusunada dayanamıyorum,çok defa sırf kokusu uğruna alıp atmışlığım vardır...

bende böyle bir manyağım işte ne yaparsın...

ben burdan yetkililere seslenmek istiyorum,o mis gibi kokuları saça saça çektiğiniz makinelerin ayarı yokmudur,biraz daha kalın çekseniz olmazmı,tamam kabul hazırlarda hepsi var ama o koku saçanlar da bir başka oluyor....






10 Ocak 2013 Perşembe

nako tuniğin açıklaması....

önceki posttatık yapamadım dediğim modelin anlatımı...


ben bu etek ucunda takıldım


o: zincir anlamında
x: sık iğne
 t :trabzan




yapmaya çalışınca ters oluyor yapamadım

9 Ocak 2013 Çarşamba

ö-re-me-dim.dim.dimmmmmmmmmmm

iyimi kötümü bilmiyorum şuan çok gerilmiş durumdayım

efenim daha önce bahsettiğim ve nakonun sitesinden aldığım iplerim geldi...



ancak ve ancak bendeniz modeli öremedim,herşey çok güzel başlamıştı,bir hevesle açtım kargomu,annemin salı sallanır muhabbetine rağmen aldım elime tığımı ipimi ama olmadı öremedim...


dergi üstteki sayı  104 nolu model (alt resimdeki yani)

ya anlatımda bir tuhaflık var ya bende etek ucunda çiçekler var...

sağından başladım olmadı,solundan başladım olmadı..

ters oldu model oturmadı,olmadı gülüm olmadı....


tamam kabul örgüde çok profesyonel değilim,ama çok amatörde değilim...pek çok şeyi örmüşlüğüm vardır

elinde bu dergi olan ve örgüden anlayan hanımlar açıklama bekliyorum etek ucuna acil yardım...

ayrıca sık iğneden sonra trabzan olmuyor

valla bilemedim,hevesim kaçtı....

hevesimin kaçtığına mı yanıyım,iplerim kalıcak onamı, can sıkıntımamı

beceriksiz miyim neyim:(



8 Ocak 2013 Salı

etkinlik...


daha önce bu konuyla ilgili post yazmıştım

yeni yıl için yapılan etkinlikte ben sevgili o bir anneyle eşleşmiştim...

o hediyelerini benden önce yollamasına rağmen ancak biraz önce elime ulaştı,sıcağı sıcağına resimleyip paylaşmak istedim...


eşim iki korgoyu birden getirdi bu postta bahsettiğim iplerimde geldi,onlarıda resimledim...

yeni  postta da onları paylaşırım...

hediyelerim için sevgili mügeye teşekkür ederim,şahsen keçeyle bişeyler yapmak hiç aklıma gelmemişti 

çok değişik olmuş ellerine sağlık


ve tabiki bu güzelleri paylaşmadan olmazdı...

çok güzel ve narinler bayıldım resmen...

oğluşuma eldiven ve birde minik parmak kuklamız var 

herşey birbirinden güzel ve zarif ellerine yüreğine sağlık..




7 Ocak 2013 Pazartesi

YENİ ÇEKİLİŞ DUYURULARI....



değmesin yağlı boyanın,hediye çekilişine katılmak için tık




özlem tuana,nın özel tasarım kolye çekilişi için tık

son katılım 27 mart 


bir öyle bir böyle nin kitap çekilişi için tık

son katılım 15 şubat...



mrs.rüzgarın hediye postu için tık

son katılım 27 şubat



yüreğimin ikliminin çekiliş postu için tık 

son katılım 17 şubat 



creme de la creme nin çekilişi için tık




limon kabuğunun sevgililer günü hediyesi için bloguna buyrun

son katılım 8 şubat



delancey in hediyeleri için tık

son katılım 24 şubat


mor rimelin hediye çekilişi için tık

valla ben çok beğendim bu hediyeleri istiyorum

son katılım 9şubat



sevgili sibel bloglar için bir çekiliş hazırlamış,
tık lütfen
canım arkadaşım ellerine sağlık....



bir genç kızın güzellik defteri çekiliş yapıyor katılmak için tık